Ce sunt proteinele, glucidele si lipidele

 

Stiati ca: Proteinele se pot consuma in orice parte a zilei?A ne hrăni corect înseamnă a ne proteja.

Organismului nostru nu-i plac deloc excesele dar nici restricțiile. De aceea trebuie să cunoaștem ceva informații despre nutrienții de bază.

 

Ce sunt proteinele?

Proteina este componenta de bază a organelor, a musculaturii și a celulelor vii. Cu ea se ”hrănește” musculatura.

Există mai multe tipuri de proteine, iar cele mai complete se găsesc în produsele de origine animală.

Proteinele vegetale sunt mai sănătoase deoarece formează mai puțini acizi decât cele din carne și nu provoacă pierderea de minerale.

De aceea vegetarienii sunt mai puțini expuși la osteoporoză.

Surse bune de proteine: Carnea de pește, pui, curcan, lactate, ouă, soia, migdale.

Consum recomandat: Un gram pentru fiecare kilogram de masă corporală.

Când se consumă? Oricând, dar păstrând regula de a nu mânca înainte de culcare cu cel puțin două ore.

Ce sunt glucidele?

Sunt hidrați de carbon ce o dată ajunși în organism se transformă în glucoză. Ele reprezintă resursele de energie cele mai importante ale corpului nostru.

Deși se consideră că în dietele pentru slabit sunt de evitat, pe termen lung este foarte greșit a se proceda astfel. Când organismul este privat de glucide, el recurge la resursele de proteine, distrugând astfel țesuturile musculare ce consumă cea mai mare parte de energie.

Surse bune de glucide: Legume, orez integral, cartofi, cereale integrale fără adaos de zahăr, fructe.

Consum recomandat: La un consum de 2000 kcal/zi, 300g de glucide.

Când se consumă? Pentru a nu cauza probleme de greutate, este ideal ca ele să se consume în prima parte a zilei scăzând porția treptat către seară.

Ce sunt lipidele?

Lipidele sunt substanțe organice grase care se găsesc fie sub formă saturată, nesaturate, hidrogenate fie sub forma acizilor grași esențiali.

Față de celelalte substanțe nutritive principale, lipidele (cunoscute sub forma de grăsime) degajă cea mai mare energie.Sunt foarte importante pentru organism dar sunt și cele mai periculoase dacă nu sunt consumate corect. Consumând grăsimi hidrogenate și saturate (nesănătoase) creștem nivelul colesterolului și al țesutului adipos.

Surse bune de lipide: Uleiuri vegetale, carnea de pește, nuci, migdale, gălbenuș de ou.

Consum recomandat: Un gram pentru fiecare kilogram de masă corporală.
Când se consumă? Deoarece sunt foarte sățioase este bine ca ele să fie consumate dimineața sau la prânz.

Indiferent că ne propunem să slăbim, să ne îngrășăm sau pur și simplu vrem să avem un control asupra alimentației noastre, moderația este cheia.

Și..nu uitați să fiți frumoase!

Leave A Comment